niedziela, 5 października 2014

[9] Kulinarny wyczyn Ricza - Sushi ♥

Wczorajszy dzień był dniem wyjątkowym dla mojego doświadczenia kulinarnego. Dlaczego?
Z tego względu, że moje gotowanie jest równie zaawansowane jak mój język włoski - praktycznie wcale. W domu nie gotuje nic, mama się tym zajmuje. Nie robię sobie śniadań, obiadów, kolacji - mama je robi. Wiem, że to może brzmieć jakbym była rozpuszczoną księżniczką. Zdaję sobie z tego sprawę. Staram się za to sprzątać, bo to lubię najbardziej. Mama gotuje, a ja sprzątam.

Wracając do tematu. W restauracji sushi byłam ostatni raz w sierpniu, więc bardzo tęskniłam za smakiem surowej ryby i sosu sojowego. Kiedy w internecie codziennie widziałam pełne tace moich przysmaków dosłownie ciekła mi ślinka. Jednak nie miałam wystarczająco dużego budżetu na zjedzenie japońskich frykasów. Postanowiłam, żeby się nauczyć wszystkiego powoli. Tata kupił mi wszystko, co potrzebne do robienia sushi. Tata powiedział mi:
"Mówi się, że Japończyk uczy się robić sushi 5 lat".
Prawdę mówiąc lekko mnie to przeraziło, ale niespodziewanie wyszło mi niesamowicie dobre. Pierwsze kawałki były najlepsze - pełne pasji, hahaha!

Postanowiłam, że nauczę Was jak zrobić szybko i prosto pyszne sushi.
Zaczynamy!

Potrzebujecie:


  • Sushi nori - prasowane listki wodorostów morskich, w tym opakowaniu jest 6 listków.


  • Ryż do sushi 



  • Sos sojowy - płynna przyprawa w której będziemy moczyć gotowe już sushi.



  • Sushi su - przyprawiony ocet ryżowy, będzie dodawany do ryżu.



  • Plasterki łososia
  • Ogórek pokrojony w zapałki i przekrojony na połowę
  • Papryka pokrojona także w zapałki
  • Plasterki awokado
  • Matki bambusowej do zwijania sushi
  • Duża miska
  • Mała miseczka

Przygotowanie:


  1) Gotujemy soloną wodę dopóki nie zacznie "bulgotać", tak to zaawansowanie określę :)
  2) Wsadzamy do garnka z wodą torebkę ryżu i czekamy 15-20 minut.
  3) Kroimy składniki do sushi jak podałam wyżej.


  4) Rozkładamy bambusową matkę, a na niej listek sushi nori. Na listku możecie zauważyć linie, aby zrobić sushi linie muszą być poziomo (tak jak bambusowe patyczki w bambusowej matce).
  5) Do miseczki nalewamy letnią wodę, będziemy w niej moczyć ręce.
  6) Przygotowujemy dużą miskę na ryż.
  7) Po 15-20 minutach wyciągamy ryż i wytrzepujemy, aby nie było w woreczku wody.
  8) Przekładamy ryż do dużej miski, dodajemy 10 dużych kropel i mieszamy.
  9) Po ostygnięciu ryżu maczamy palce w miseczce z wodą i nakładamy połowę miski ryżu na listek sushi nori. Rozkładamy ryż nie za grubo, ale nie za chudo. Ryż musi być rozprowadzony po dolnej krawędzi, prawej i lewej, ale górna część listka (1/3) musi pozostać pusta, bez ryżu.


  10) Na ryżu układamy wszystkie składniki w jednym miejscu (NIE NA ŚRODKU LISTKA, ANI NA KOŃCU!). Może to być na przykład lekko odsunięte od dolnej krawędzi. Układamy składniki poziomo. 
  11) Zawijamy sushi posługując się matką bambusową. Tylko nie zawińcie matki do sushi, tak jak ja za pierwszym razem, hahaha! :) Przytrzymajcie składniki, aby się nie zsunęły. Koniec listka bez ryżu moczymy wodą i zawijamy do końca. Dociskamy sushi, aby uformować to w kwadrat lub półkole. 
  12) Na koniec kroimy sushi na kawałki i nakładamy do stołu.

Gotowe!


Tutaj się może pojawić problem dla tych, co nie umieją się posługiwać pałeczkami, haha! :D

(ZDJĘCIA SĄ MOJEGO AUTORSTWA!)

Życzę Wam smacznego i do zobaczenia! :)

Ricz ♥


_______________________________________________________

ZNAJDZIECIE NAS NA:

1 komentarz:

  1. Bardzo smacznie wygląda! :)

    Obserwuję.

    http://moooneykills.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń